vrijdag 21 november 2014

Zwerfvuilactie


Ik moest nog de verslagen van de zwerfvuilactie binnenbrengen. Papierwerk is absoluut niet mijn sterkste kant. Ik hoop altijd stiekem meer vrijwilligers te vinden die zich graag voor zoiets gaan inzetten. Jammer genoeg staan de meeste mensen ontzettend graag in de winkel tussen de spullen en de mensen, maar de rest laten ze aan mij over. Gelukkig zijn er enkelen die zich ook wat proberen in te zetten voor de administratie en alle vervelende papier gedoe die alleen maar toegenomen is sinds we een vzw zijn. Ondertussen tussen bijt ik ook maar door en probeer de tijd en de discipline te vinden om het allemaal op te volgen.

De zwerfvuilactie vind ik een mooi iets. Verenigingen of particulieren mogen inschrijven. Daar tegenover krijgt dan de vereniging een kleine subsidie om wat dagelijkse kosten te kunnen dekken. Ik vond het heel goed voelen omdat je daar iets voor moet doen, en ook vooral je dan weer iets aan het doen bent voor de milieu en jouw gemeente.






Toch verloopt het in de praktijk soms wat moeilijk. Er zijn weinig mensen te vinden die hun tijd en energie erin willen steken. De meesten van onze vrijwilligers brengen al heel veel van hun vrije tijd door om de winkel te laten draaien. Nu moet je wel weten dat je bij ons helemaal geen vergoeding voor krijgt. We proberen ook andere mensen aan te spreken om met ons met de actie mee te doen. Ook klanten van de winkel die dankbaar zijn voor wat we doen en onze werking op die manier willen steunen doen soms mee.




Als je er eenmaal bent is het toch altijd een gezellige boel. We lachen veel en houden het vooral vrolijk. We hebben altijd een volle tafel erna met allerlei lekkers dat zo een beetje iedereen meebrengt. Soep, pasta, gebak, van alles...En vooral gezellige samenzijn...

De centen van de zwerfvuilactie worden vooral gebruikt voor het jaarlijkse Weggeef Festival die we in Olmen organiseren.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage